مقاله

انجام ورزش های هوازی و تناسب اندام

انجام ورزش های هوازی و تناسب اندام

انجام ورزش های هوازی و تناسب اندام

در ابتدا نیاز است معنای واقعی تناسب اندام را کمی روشن تر بیان کنید یکی از تصورات اشتباهی که در مورد تناسب اندام وجود دارد این است که تناسب اندام یعنی لاغری و هر کس به دنبال تناسب اندام است باید وزن خود را کاهش و لاغر شد اما باید گفت تناسب اندام هم در چاقی معنا پیدا می کند و هم در لاغری و کسانی هم که دچار لاغری مفرط هستند باید به دنبال چاره ای باشند. انجام ورزش های هوازی و تناسب اندام  از مواردی است که امروز با توجه به کاهش فعالیت های بدنی افراد مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

اگر با وجود داشتن رژیم های غدایی مناسب باز هم شکمتان صاف نشده است و به تناسب اندامی که مد نظرتان بوده است نرسیده اید بهترین راه حل برای شما انجام ورزش های هوازی مانند پیاده روی است که مطمئن باشید با وجود سادگی و آسانی برایتان معجزه می کند. از همه مهم تر این ورزش در ابتدا که استحکام بخشیدن بدنتان کمک می کندو در صورتی که بخواهید ورزش های سنگین تری را انجام دهید بدن شما آمادگی آن را خواهد داشت.

اما مسئله ای که در ادامه مطرح می شود اصول و قواعدی است که شما باید در پیاده روی به آن توجه کنید .
  1.  استفاده از کفش مناسب پیاده روی این نکته اهمیت زیادی دارد زیرا در صورتی که از کفش نامناسب استفاده کنید ممکن است به بدتن شما آسیب هم وارد شود و زندگی روزمره شما را نیز مختل کند.
  2.  سرعت راه رفتنف سرعت شما باید در خحدی باشد که بدنتان شروع به عرق کردن کند.
  3. بدن شما باید حالت طبیعی خود را حفظ کند شتتان باید صاف، شکم خود را به داخل بکشید و دست ها و پاهایتان در جهت معکوس یکدیگر به جلو عقب حرکت کنند.
  4. برای راه رفتن از روش ، پاشنه – پنجه استفاده کنید. ابتدا باید پاشنه پای جلو به زمین اصابت کند و بعد پنجه همان پا در هنگام بلند کردن پای عقب ، وقتی که پاشنه از زمین بلند شد زانوی شما باید کمی خم شود  در واقع باید گونه ای باشد که فشار ناشی از راه رفتن را کمی حس کنید.
  5. اگر شما تاکنون تجربه ورزش های خاصی را نداشته اید سعی کنید از زمان های کم آغاز کنید و در روز های ابتدایی در حد ۵ یا ۱۰ دقیقه کفایت خواهد کرد.
  6. سعی نکنید تند تند راه بروید  و یا خودتان را اذیت کنید سرعت شما باید به گونه ای باشد که مانع از حرف زدن شما نشود.

اگر این فعالیت را به همین شکل و با همین اصولی که در بالا بیان شد روزانه انجام دهید مطمئن باشید نتیجه آن را به زودی نه تنها در تناسب اندام و وزن خود خواهید دید بلکه مشاهده خواهید کرد که از لحاظ روحی و روانی به آرامش خاصی خواهید رسید و از فشارها و استرس های ناشی از کارها و فعالیت های روزانه شما به شدت کاسته خواهد شد.

در پایان نیاز است بر اهمیت فراوان کفش مناسب برای پیاده روی تاکید کنیم و برای این کار کفش پیاده روی پرفکت استپس پیاده روی سری هلس واک را به شما معرفی کنیم این کفش که با استفاده از به روز ترین فن آوری دنیا و بعد از مطالعات و تحقیق های فراوان تهیه شده است در بسیاری از کشورهای جهان به عنوان کفش مخصوص پیاده روی شناخته می شود.

1,880,000 انتخاب گزینه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *