مقاله

نقش ورزش و پیاده روی در سلامت

نقش ورزش و پیاده روی در سلامت

نقش ورزش و پیاده روی در سلامت

ورزش یکی از فعالیت هایی است که در تمامی سنین به عنوان یک ورزش مناسب از ان یاد می شود و تقریبا کمتر کسی می تواند برای انجام ندادن آن بهانه بیاورد و به قول معروف از انجام آن فرار کند. در این پست قصد داریم نقش ورزش و پیاده روی در سلامت انسا را بررسی کنیم همچنین نکته ای که بیشتر از هر چیزی می خواهیم به آن بپردازیم تاثیر این ورزش بر روی مغز انسان است که شاید کمتر به  ان توجه شده باشد با وجود این تاثیر غیر قابل چشم پوشی است.

تاثیر پباده روی بر روی مغز انسان:

دانشمندان و پزشکان بسیاری معتقد هستند که اگر هر فرد در طول یک هفته فقط ۲ ساعت پیاده روی کند احتمال کاهش سکته مغزی در او کاهش پیدا می کند همچنین آنها معتقدند اگر شما حتی به صورت یک روز در میان روزانه ۴۰ دقیقه پیاده روی کنید قسمت هایی از حافظه شما که مربوط به قدرت برنامه ریزی و نظم دادن مغزتان است محافظت می شوند و قدرت خود را حفظ خواهند کرد. از تاثیر پیاده روی بر روی خلق و خوی افراد و نجات آنها از افسردگی که به هیچ عنوان نمی توان چشم پوشی کرد.

تاثیر پیاده روی بر جسم و سلامت جسمانی

پیاده روی و پیشگیری از دیابت (هر دو نوع دیابت)

برنامه های پیشگیری از دیابت نشان داده اند که ۱۵۰ دقیقه پیاده روی طی هفته و کاهش فقط “حدود ۵ تا ۷ کیلوگرم” می تواند تا ۵۸ درصد خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد.

مطالعاتی که بر روی تعداد زیادی از پرستار های خانم انجام شده است حاکی از آن است که پیاده روی قلب انسا را قوی و نیرومند می سازد زیرا پرستارانی که در طول ۳ یک هفته پیاده روی می کردند نزدیک به ۳۵ درصد نسبت به بقیه پرستاران دچار بیماری های قلبی شده اند.همچنین این مطالعلت نشان می دهد  پیاده روی برای استخوان ها مفید است و باعث افزایش مقاومت و استحکام آنها می شود.

پیاده روی در زمان یائسگی

زنانی که در سن بالا هستند و از یائسگی را پشت سر می گذرانند باید بیشتر مراقب استحکام  استخوان ها عضلات خود باشند همچنین تحقیقات نشان داده است زنانی که پیاده روی را در این سن کنار نمی کذراند و همچنان این فعالیت را انجام می دهند سرعت مبتلا شدن آنها به پوکی استخوان کاهش بسیاری داشته است.

پیاده روی و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده

زمانی که در طول هفته نزدیک یک تا یک و نیم ساعت پیاده روی می کنید نسبت به زمانی که تحرک و فعالیت فیزیک ندارید نزدیک به ۱۸ درصد بیشتر در برابر سرطان کولون یا همان روده بزرگ در امان هستید همچنین در بانوان امکان مبتلا به سرطان سینه کاهش می کند  مطالعات بسیاری نشان داده است که ورزش می تواند از سرطان کولون پیشگیری کند و در افراد مبتلا به این بیماری نیز اثرات ورزش منظم به شکل افزایش کیفیت زندگی و کاهش میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری خود را نشان می دهد.

 عرق کردن

عرق کردن باعث می شود که سموم مضر از بدن دفع شوند و چربی های اضافه سوزانده شود پیاده روی ورزشی است که این کار را برای بدن انجام خواهد داد.

پس از همین امروز برای پیاده روی خود برنامه ریزی کنید برای این کار مهم ترین مسئله انتخاب یک کفش مناسب است که ما به شما کفش پیاده روی پرفکت استپس را پیشنهاد می کنیم و چنانچه طرفدار کالاهای ایرانی هستید هم می توانید از کفش های تن تاک استفاده کنید که می تواند همان کیفیت و کارایی را برای شما داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *