مقاله

خرید کفش مناسب پیاده روی

خرید کفش مناسب پیاده روی

خرید کفش مناسب پیاده روی

با فرا رسیدن تعطیلات تابستان تقریبا همه افراد برنامه های مختلفی برای پیاده روی کردن در طبیعت و مسافرت دارند. به همین دلیل یکی از دغدغه های آنها خرید کفش مناسب پیاده روی است زیرا آنها به خوبی می دانند هر کفشی برای پیاده روی مناسب نیست و پوشیدن کفش نامناسب باعث می شود که زودتر خسته شوند و آنگونه که می خواهند از مسافرت و پیاده روی خود لذت نبرند. امیدواریم اطلاعاتی که ما به شما می دهیم بتوانند مشکل شما را برطرف کنند و کفش های پیاده روی که انتخاب می کنید لذت سفر در کنار عزیزانتان را برایتان مضاعف کند.

۱- راحتی پاشنه پا

پاشنه پا مقاومت و استحکام بیشتری نسبت به پنجه و انگشتان پا دارد به همین دلیل آناتومی پا به گونه ای طراحی شده است که این قسمت وزن بیشتری از بدن را تحمل کند زمانی پاشنه پا می تواند کار خود را به درستی انجام دهد که در حالت صحیح خود قرار گرفته باشد و بر یک سطح نرم حرکت کند و همچنین ضرباتی را که به زمین وارد می کند توسط کفش خنثی شوند و به پا بازنگردند.

خرید کفش مناسب پیاده روی

بدیهی است که سطوح آسفالتی و سنگ فرشی شهر ها نرمی لازم را ندارد به همین دلیل باید کفشی انتخاب کرد که جنس پاشنه آن به گونه ای باشد که ضرباتی که در مورد آنها صحبت شد را خنثی کند. کفش پیاده روی پرفکت استپس که به کفش هلس واک یا کفش سلامتی معروف است در کفی و پاشنه آن از مواد نرم و ضربه گیر استفاده شده است که با پوشیدن آنها  احساس راه رفتن بر روی سطوحی مانند چمن یا ماسه به شما دست می دهد.

۲- رویه کفش نباید به پا فشار بیاورد

رویه یک کفش پیاده روی باید به گونه ای طراحی شده باشد که در هنگام دویدن حس امنیت و راحتی در شما ایجاد شود. اگر بعد از پوشیدن کفش ورزشی احساس می‌کنید که رویه کفش به پای شما فشار می‌آورد و کفش تنگ است، پیش از آن که سایز بزرگتر را انتخاب کنید یک بار دیگر بند کفش‌ها را ببندید، چراکه این فشار ممکن است از تنگ بستن بند کفش به وجود آمده باشد. اما متاسفانه بعضی از کفش ها کلا رویه آنها سفت و نامناسب است که در این صورت باید نوع کفش را عوض کرد.

۳- عرض کفش باید مناسب باشد

پهنای کفش باید به گونه ای باشد که پا کاملا در آن جا شود و به گونه ای نباشد که از طرفین به پا فشار وارد شود کفش هایی که به دلیل داشتن ظاهری زیبا قسمت پنجه آنها باریک تر شده است بسیار نامناسب هستند زیرا این کفش ها باعث می شوند انگشتان پا روی هم قرار بگیرند به خصوص انگشت کوچک پا که مجبور به تحمل فشار زیاد می شود.

۴- عمق کفش باید مناسب باشد

راه رفتن طولانی مدت باعث می شود که پاها متورم شوند این مشکل به خصوص در بعد از ظهر بیشتر به وجود می آید اگر کفشی را که انتخاب می کنید به گونه ای نباشد که بتواند قد پای شما را در زمان متورم شدم در خود جای دهد منتظر این باشید که در طولانی مدت پاهای شما را اذیت کند. برای رفع این مشکل توصیه می شود که عصر را برای زمان خرید کفش انتخاب کنید.

۵- چک کردن نقطه انعطاف پذیری

پیش از اینکه کفش پیاده روی را بپوشید نقطه انعطاف پذیری آن را آزمایش کنید. برای این کار می‌ توانید پاشنه کفش را دستتان بگیرید و پنجه آن را روی زمین فشار دهید. کفش باید درست از همان جایی که پای شما انعطاف‌پذیری دارد، خم شود.

نقطه انعطاف‌پذیری که متناسب نباشد سبب ایجاد درد در ناحیه گودی کف پا و التهاب پلانتار می‌ شود، البته توجه داشته باشید که اگر نقطه انعطاف پذیری در جای مشخش خود باشد اما به اندازه کافی نباشد باز هم می تواند مشکل ساز شود و کشیدگی تاندون آشیل و کف پا را به وجود آورد.

۶- به گودی پای خود در هنگام خرید کفش توجه کنید

کفشی را که انتخاب می کنید باید دقیقا متناسب با گودی پای شما باید باشد لازمه این انتخاب صحیح این است که شما با پای خود و نوع گودی آن آشنایی کامل داشته باشید.

با رعایت نکات فوق ورزش کردن برای شما به کاری دوست داشتنی و روزمره تبدیل می شود که علاوه بر حفظ سلامتی به تنظیم وزن شما کمک زیادی خواهد کرد. این روزها تبلیغ های بسیاری در مورد کفش های پیاده روی متفاوت می شنوید که به جای کمک کردن به شما باعث گیج شدنتان شده اند به همین دلیل ما توصیه می کنیم کفشی را تهیه کنید که فروشنده آن تمامی جزئیات ساختش را به صورت شفاف برایتان توضیح داده باشد. کفش پرفکت استپس که پیشتر هم به معرفی آن پرداختیم کفشی نام آشنا است که می توانید برای کسب اطلاعات کامل درباره آن و همچنین تهیه آن از لینک زیر استفاده کنید.

پرفکت استپس سری پریمو مشکی- آقایان

1,690,000 افزودن به سبد خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *